Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jakie kwestie w umowach sponsoringowych są niebezpieczne

06 października 2023 | Biznes w czasie kryzysu | Bartosz Rodak

W umowach sponsorskich ważne miejsce zajmują postanowienia dotyczące ochrony renomy sponsora. Równie ważne są regulacje dotyczące praw autorskich do utworów powstałych w czasie takiej współpracy.

Umowy sponsoringowe są coraz częstszym elementem życia firm. Stanowią one bowiem formę realizowania zobowiązań w ramach CSR (ang. Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu). Pozwalają budować znajomość marki.

PRZYKŁAD

Sponsor uzyskuje wskazanie swojej firmy w nazwie drużyny, którą sponsoruje lub prawo do umieszczenia logo w najbardziej widocznych miejscach na koszulkach i boiskach sportowych).

Mogą też stanowić element łączący firmę ze społecznością lokalną.

Umowa nienazwana

Sama umowa sponsoringowa jest tzw. umową nienazwaną – nie ma swojej odrębnej regulacji w kodeksie cywilnym. Zawiera w sobie różne elementy z innych umów – z umowy zlecenia (szczególnie świadczenia usług) czy też umowy licencyjnej. Zasadniczym założeniem jest odpowiednie działanie sponsorowanego w zamian za wynagrodzenie. Sponsorowany może być zobowiązany do umieszczenia logo sponsora w oznaczonych miejscach, wskazywania na wkład sponsora w działalność. Z uwagi na dość dużą swobodę w ich konstruowaniu istnieją jednak obszary, które mogą generować ryzyko po stronie sponsora, jak i sponsorowanego.

Ekspozycja logo i oznaczenia sponsora

Sponsorom w ramach umów sponsorskich najczęściej zależy na uzyskaniu np. tytułu sponsora tytularnego drużyny sportowej (często wraz z umieszczeniem swojej nazwy w nazwie drużyny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12692

Wydanie: 12692

Spis treści

Reklama

Zamów abonament