Jakie kwestie w umowach sponsoringowych są niebezpieczne
W umowach sponsorskich ważne miejsce zajmują postanowienia dotyczące ochrony renomy sponsora. Równie ważne są regulacje dotyczące praw autorskich do utworów powstałych w czasie takiej współpracy.
Umowy sponsoringowe są coraz częstszym elementem życia firm. Stanowią one bowiem formę realizowania zobowiązań w ramach CSR (ang. Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu). Pozwalają budować znajomość marki.
PRZYKŁAD
Sponsor uzyskuje wskazanie swojej firmy w nazwie drużyny, którą sponsoruje lub prawo do umieszczenia logo w najbardziej widocznych miejscach na koszulkach i boiskach sportowych).
Mogą też stanowić element łączący firmę ze społecznością lokalną.
Umowa nienazwana
Sama umowa sponsoringowa jest tzw. umową nienazwaną – nie ma swojej odrębnej regulacji w kodeksie cywilnym. Zawiera w sobie różne elementy z innych umów – z umowy zlecenia (szczególnie świadczenia usług) czy też umowy licencyjnej. Zasadniczym założeniem jest odpowiednie działanie sponsorowanego w zamian za wynagrodzenie. Sponsorowany może być zobowiązany do umieszczenia logo sponsora w oznaczonych miejscach, wskazywania na wkład sponsora w działalność. Z uwagi na dość dużą swobodę w ich konstruowaniu istnieją jednak obszary, które mogą generować ryzyko po stronie sponsora, jak i sponsorowanego.
Ekspozycja logo i oznaczenia sponsora
Sponsorom w ramach umów sponsorskich najczęściej zależy na uzyskaniu np. tytułu sponsora tytularnego drużyny sportowej (często wraz z umieszczeniem swojej nazwy w nazwie drużyny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta