Odzież i elektronika z problemami
Spada sprzedaż w efekcie konsumenckich oszczędności. Na dodatek coraz więcej klientów właśnie te kategorie chce kupować tylko online. Sklepom stacjonarnym coraz trudniej utrzymać poziomy sprzedaży.
Największa grupa konsumentów właśnie zakupy sprzętu AGD i RTV oraz ubrań i modowych akcesoriów chce przenosić do kanałów internetowych. Z raportu Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że w 2023 r. zrobiło tak już po 15 proc. ankietowanych. Z kolei takie plany na kolejne miesiące roku ma 9 proc. w przypadku elektroniki oraz 11 proc., jeśli chodzi o akcesoria i ubrania.
– W tym roku Polacy znacznie częściej przenoszą do sieci zakupy „dużych” kategorii zakupowych, jak RTV/AGD, moda, kosmetyki, produkty dziecięce, motoryzacja. W 2022 roku były to przede wszystkim zakupy rozrywki, czyli np. abonament do takich platform jak Netflix czy gry online, a także jedzenie z dostawą do domu i różnorodne szkolenia i kursy – wyjaśniają autorzy raportu.
Silna konkurencja
Spowolnienie w handlu jest faktem, wydatki są ograniczane, zwłaszcza na poważniejsze zakupy. Ale nie tylko na nie. Z danych NielsenIQ wynika, że tylko w okresie wakacyjnym rynek spożywczy skurczył się o 4 proc., a o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta