Wraz ze sztuczną inteligencją nowe obowiązki pracodawców
System AI odpowiedzialny m.in. za zatrudnienie, zarządzanie pracownikami i dostęp do samozatrudnienia to system wysokiego ryzyka. Jego wdrożenie wymaga opracowania wielu dokumentów i przeszkolenia załogi.
W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym technologia stale ewoluuje, sztuczna inteligencja staje się nieodłącznym elementem naszego życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Jest wszechstronnie stosowana nie tylko w przemyśle, nauce czy medycynie, ale także coraz bardziej staje się obecna w miejscach pracy. Pytanie, które warto sobie zadać, brzmi: Czy można zatrudnić sztuczną inteligencję? To zagadnienie staje się coraz bardziej istotne w kontekście rozwoju technologicznego i ewolucji rynku pracy.
Sztuczna inteligencja oferuje potężne narzędzia do automatyzacji procesów, optymalizacji decyzji biznesowych oraz zwiększenia wydajności. Jednak z tymi korzyściami pojawiają się także pytania i wyzwania związane z etyką, prywatnością i regulacjami prawno-pracowniczymi.
W miarę jak organizacje wdrażają AI w swoich miejscach pracy, pojawia się konieczność zrozumienia, jakie to niesie konsekwencje i jakie ramy prawne regulują „zatrudnienie maszyn”.
Wskazówki w AI Act
Na dzień dzisiejszy funkcjonujemy w stanie niepewności prawnej dotyczącej definicji, stosowania i odpowiedzialności za AI. Na szczęście z pomocą może nam przyjść ostatni wyciek AI Act, który daje obraz krajobrazu regulacyjnego, do którego większość świata będzie musiała się dostosować. Niezależnie bowiem od implementacji AI Act do krajowych porządków prawnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta