Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skąd ceny w SMS-ach od Biedronki

08 lutego 2024 | Prawo co dnia | Nadia Senkowska

Jeżeli sklep zachęca do kupna po cenach korzystniejszych niż u konkurencji, musi wyjaśnić, skąd wzięły się te dane.

Media społecznościowe obiegły screeny SMS-ów, które Biedronka wysłała do klientów, porównując ceny swoich produktów z cenami w Lidlu. Takie działania wzbudziły wątpliwości, zaś skargi na właściciela pierwszej z sieci, czyli Jeronimo Martins Polska, płyną już do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak informuje „Rzeczpospolitą” Agnieszka Majchrzak z departamentu komunikacji UOKiK, są one analizowane pod kątem naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

– Warto przypomnieć, że reklama porównawcza jest dozwolona. Jeśli jednak przedsiębiorca porównywany w kampanii reklamowej uzna, że podawane dane nie są prawdziwe, może dochodzić swoich praw w sądzie – komentuje. I przypomina, że umożliwia to ustawa o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12793

Wydanie: 12793

Spis treści
Zamów abonament