Główne wyzwania polskich firm we wdrażaniu AI
Doświadczenia firm, które zakończyły proces implementacji narzędzi AI, napawają optymizmem.
Nie można mówić o wyzwaniach polskich firm w implementacji narzędzi opartych na sztucznej inteligencji bez perspektywy międzynarodowej. Wiele wskazuje, że według opisującej fazy adopcji nowych technologii krzywej Gartnera, na poziomie globalnym, przekroczono już szczyt zawyżonych oczekiwań – hype’u – względem AI. Na bazie pierwszych eksperymentów organizacje zaczynają przechodzić od przyszłościowych dyskusji do konkretnych działań skupionych na wdrożeniach tej technologii. Firmy szkolą pracowników i zaczynają oferować dostęp do wewnętrznych modeli językowych. Wprowadzają również zmiany na poziomie zarządczym, tworząc stanowisko Chief AI Officer – osoby odpowiedzialnej za strategię i wykorzystanie sztucznej inteligencji w ramach organizacji.
To nowość, która ewidentnie odróżnia AI od innych technologii budzących emocje i zainteresowanie w ostatnich latach, jak na przykład metaverse lub blockchain. Nie obserwowaliśmy powstawania takich funkcji jak Chief Metaverse Oficer. Pokazuje to nie tylko przejście od dyskusji do działania, ale również transformacyjne postrzeganie tej technologii.
Potwierdzają to wyniki globalnego badania EY CEO Outlook Survey, w którym ponad połowa (58 proc.) prezesów firm potwierdziła chęć przyspieszenia działań transformacyjnych – w ciągu pół roku ten odsetek wzrósł aż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta