Segment premium dynamicznie rośnie
Dekadę temu stanowił on ok. 14 proc. rynku, a w ubiegłym roku sięgnął 22,3 proc. – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.
Śpi się lepiej czy gorzej po osiągnięciu historycznego wyniku sprzedaży i po zostaniu liderem w segmencie premium?
(śmiech) Śpię bardzo dobrze! 2023 rok był bardzo dobry dla marki Audi na polskim rynku. Osiągnęliśmy dynamikę wzrostu prawie 34 proc. rok do roku, czyli z 19 418 aut w 2022 r. wskoczyliśmy w ubiegłym na poziom 26 tys. Miesiąc w miesiąc byliśmy numerem jeden na polskim rynku, i to się zdarzyło pierwszy raz w historii. Więc śpię bardzo dobrze.
Z rekordami jest trochę tak, że kiedy się je osiągnie, pojawia się ciśnienie, żeby je przebić...
Oczywiście, że jedyna akceptowalna krzywa to krzywa wzrostu (śmiech). Na szczęście mamy kilka czynników, które pozwalają patrzeć w przyszłość optymistycznie. Po zapaści covidowej w Polsce rynki rosną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta