AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw
Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo oraz orzecznictwo dokładnie nie precyzują, jakie ograniczenia wynikają z wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym jakie są skutki bezprawnych działań.
Sztuczna inteligencja (AI) to narzędzie stwarzające nieograniczone możliwości w tworzenia różnego rodzaju materiałów oraz stanowiące kreatywny kontent kampanii marketingowych. Już w zeszłym roku pojawiły się na rynku kampanie reklamowe wykorzystujące AI, w tym marki HalfPrice, sieci off-price należącej do Grupy CCC, która zaprezentowała grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to dopiero początek przygody z tego rodzaju kampanią i utwory stworzone z wykorzystaniem AI są jedynie dodatkiem do tradycyjnych narzędzi.
Także Coca-Cola
Ze sztucznej inteligencji przy tworzeniu kampanii marketingowych korzysta także inna znana marka, Coca-Cola, która za pomocą narzędzi AI kreuje zarówno grafikę, jak i materiały filmowe mające na celu przyciągnięcie uwagi szerokiej gamy odbiorców. Przede wszystkim jednak w szybki i efektywny sposób tworzy efektowny kontent, który przy wykorzystaniu innych narzędzi marketingowych powstawałby dużo dłużej i wiązałby się pewnie z wyższymi kosztami.
Dział marketingu Coca-Cola podkreśla, że to właśnie AI ma niezliczone możliwości techniczne, również w porównaniu z marketingiem Web3, w tym NFT i metaverse, które także cieszą się popularnością. Marka stawia jednak na wykorzystanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta