Co czeka kurierów po epoce covidu
Nasz rynek usług kurierskich może stać się drugim lub trzecim w Europie. Ale operatorów najprawdopodobniej czeka konsolidacja.
Jaka jest przyszłość branży kurierskiej w Polsce? Jak wygląda współpraca kurierów z platformami e-commerce? Jakie nowości szykuje sektor dla odbiorców końcowych? O tym dyskutowali goście „Rzeczpospolitej” podczas debaty „Dynamiczny rozwój branży e-commerce. Znaczenie współpracy z partnerami – kierunki – szanse”.
Branża kurierska podczas pandemii przeżyła okres dynamicznego wzrostu. Jak sytuacja wygląda w tej chwili? – Ten rynek się stabilizuje – diagnozował Maksymilian Pawłowski, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej, DPD Polska. – Nowe przyrosty konsumentów kupujących online już nie są tak duże. Rok 2023 był wręcz rokiem dosyć trudnym, wzrost zakupów hamowała sytuacja geopolityczna i inflacja, kurcząca się zasobność portfeli, co skutecznie chłodziło optymizm konsumentów – zauważył.
– W pierwszym roku pandemii rynek KEP (usług kurierskich, ekspresowych i pocztowych) w Polsce urósł o 37 proc., a w drugim roku prawie o 40 proc. Ale po covidzie znowu mamy rynek rosnący 10–15 proc. rocznie – mówił Mirosław Gral, wiceprezes Last Mile Experts. – Czy rynek się cofnął? Nie, gdyż zdobyliśmy bazę. Urosła grupa konsumentów, którzy przeszli do handlu cyfrowego.
Nowymi klientami e-commerce stali się między innymi przedstawiciele generacji 50+. – To potencjalnie potężna grupa 4 mln 400 tysięcy osób – podkreślał Bartosz Bielak, członek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta