Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co czeka kurierów po epoce covidu

26 marca 2024 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Uczestnicy debaty zauważyli, że paliwem dla rozwoju rynku e-commerce niekoniecznie muszą być zakupy dokonywane przez ludzi młodych, ponieważ nowymi klientami stali się między innymi przedstawiciele generacji 50+
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy debaty zauważyli, że paliwem dla rozwoju rynku e-commerce niekoniecznie muszą być zakupy dokonywane przez ludzi młodych, ponieważ nowymi klientami stali się między innymi przedstawiciele generacji 50+

Nasz rynek usług kurierskich może stać się drugim lub trzecim w Europie. Ale operatorów najprawdopodobniej czeka konsolidacja.

Jaka jest przyszłość branży kurierskiej w Polsce? Jak wygląda współpraca kurierów z platformami e-commerce? Jakie nowości szykuje sektor dla odbiorców końcowych? O tym dyskutowali goście „Rzeczpospolitej” podczas debaty „Dynamiczny rozwój branży e-commerce. Znaczenie współpracy z partnerami – kierunki – szanse”.

Branża kurierska podczas pandemii przeżyła okres dynamicznego wzrostu. Jak sytuacja wygląda w tej chwili? – Ten rynek się stabilizuje – diagnozował Maksymilian Pawłowski, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej, DPD Polska. – Nowe przyrosty konsumentów kupujących online już nie są tak duże. Rok 2023 był wręcz rokiem dosyć trudnym, wzrost zakupów hamowała sytuacja geopolityczna i inflacja, kurcząca się zasobność portfeli, co skutecznie chłodziło optymizm konsumentów – zauważył.

– W pierwszym roku pandemii rynek KEP (usług kurierskich, ekspresowych i pocztowych) w Polsce urósł o 37 proc., a w drugim roku prawie o 40 proc. Ale po covidzie znowu mamy rynek rosnący 10–15 proc. rocznie – mówił Mirosław Gral, wiceprezes Last Mile Experts. – Czy rynek się cofnął? Nie, gdyż zdobyliśmy bazę. Urosła grupa konsumentów, którzy przeszli do handlu cyfrowego.

Nowymi klientami e-commerce stali się między innymi przedstawiciele generacji 50+. – To potencjalnie potężna grupa 4 mln 400 tysięcy osób – podkreślał Bartosz Bielak, członek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12833

Wydanie: 12833

Spis treści
Zamów abonament