Jak wdrażać AI w sektorze ubezpieczeniowym
W celu identyfikacji obszarów do zastosowania generatywnej AI, szacowania ryzyka projektów i zapewnienia bezpieczeństwa tego rodzaju rozwiązaniom PZU powołało specjalny zespół GPT Lab. Firma testuje również na potrzeby wewnętrzne Asystenta AI, który zwiększy efektywność i jakość pracy.
W sektorze ubezpieczeniowym sztuczna inteligencja jest wykorzystywana już od wielu lat. W PZU takie rozwiązania zaczęto intensywnie rozwijać od 2018 roku i od tego czasu wdrożono kilkadziesiąt projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję w celu poprawy efektywności pracy i uzyskania lepszego user experience. Projekty te, realizowane zarówno we współpracy ze start-upami, jak i tworzone przez zespoły wewnętrzne, przynoszą realne korzyści. Za przykład może tu posłużyć narzędzie służące do oceny zdjęć w ramach procesu obsługi szkód komunikacyjnych. Rozwiązanie to funkcjonuje w PZU od 2018 roku i było pierwszym tego rodzaju rozwiązaniem w Polsce. Przy jego pomocy PZU obsłużyło ogromną liczbę spraw.
Sztuczna inteligencja jest traktowana w strategii Grupy PZU jako ważne narzędzie rozwoju organizacji, dlatego stale poszukiwane są nowe obszary do zastosowań tej technologii. W 2023 roku został powołany zespół o nazwie GPT Lab, którego zadaniem jest rozpoznawanie potrzeb biznesowych, jakie mogą być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta