Duże pieniądze na strategie wzornicze
Ruszył nabór w konkursie „Wzornictwo w MŚP”, w którym firmy mogą ubiegać się o dofinansowanie na opracowanie i wdrożenie strategii wzorniczej. Czasu jest mało.
– Każda firma, która chce wyróżnić się swoim produktem i podbić rynek, najpierw powinna przeanalizować swoje słabe i mocne strony – również w zakresie rozpoznawalności przez klientów. Najskuteczniejszym sposobem, by określić, jakie są potrzeby przedsiębiorstwa w obrębie wzornictwa, jest przeprowadzenie audytu wzorniczego. Można go zrealizować w ramach konkursu „Wzór na konkurencję dla MŚP”, finansowanego z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej – mówi Daniel Węgrzynek, zastępca dyrektora departamentu usług proinnowacyjnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. – Kolejnym krokiem, pozwalającym na zyskanie ogromnej przewagi konkurencyjnej jest wdrożenie uzyskanych rekomendacji. Otwiera to zupełnie nowe możliwości rozwoju zarówno na krajowym, jak i globalnym rynku – dodaje.
Design ze wsparciem
W ciągu 20 lat obecności Polski w Unii Europejskiej PARP przekazała na rozwój designu ok. 1,61 mld zł. W pierwszej pełnej perspektywie finansowej w ramach programu operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka w latach 2007–2013”, w ramach projektów „Stymulowanie działalności B+R przedsiębiorstw oraz wsparcie w zakresie wzornictwa przemysłowego”, przedsiębiorcy otrzymali za jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta