Krótkie życie e-sklepów
Na konkurencyjnym rynku sprzedaży internetowej już w pierwszym roku działalności znika 5 proc. podmiotów. Po dziesięciu latach nadal działa zaledwie 37 proc.
– Statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5 proc. spośród zarejestrowanych firm, dwóch lat – od 14 proc. do 15 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni Dun & Bradstreet Poland. Firma przygotowała analizę rynkowego stażu e-sklepów, którą „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Z badania wynika, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40 proc. e-sklepów, a po siedmiu ponad połowa. Po upływie dekady działalność prowadzi już tylko 37 proc. firm.
Mimo konkurencji rynek wciąż się rozwija. W 2023 r. powstało niemal 8 tys. sklepów internetowych, a ich liczba zbliżyła się do 66 tys., chociaż doszło do spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych.