Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Krótkie życie e-sklepów

28 maja 2024 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Na konkurencyjnym rynku sprzedaży internetowej już w pierwszym roku działalności znika 5 proc. podmiotów. Po dziesięciu latach nadal działa zaledwie 37 proc.

– Statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5 proc. spośród zarejestrowanych firm, dwóch lat – od 14 proc. do 15 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni Dun & Bradstreet Poland. Firma przygotowała analizę rynkowego stażu e-sklepów, którą „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Z badania wynika, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40 proc. e-sklepów, a po siedmiu ponad połowa. Po upływie dekady działalność prowadzi już tylko 37 proc. firm.

Mimo konkurencji rynek wciąż się rozwija. W 2023 r. powstało niemal 8 tys. sklepów internetowych, a ich liczba zbliżyła się do 66 tys., chociaż doszło do spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12884

Wydanie: 12884

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament