Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma uzasadnienia, by równolegle wypuszczać na rynek dwa standardy

02 lipca 2024 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Mediapanel istnieje i będzie istnieć. Będziemy walczyć o co najmniej kolejnych 20 lat na rynku polskim – mówi Aleksandra Załęska, szefowa Mediapanelu z Gemiusa.

Z jakich metod pomiaru widowni w internecie korzystamy dziś w Polsce?

Badanie Mediapanel obchodzi w tym roku 20-lecie. Oznacza to, że od dwóch dekad niemal cała branża korzysta z naszych danych. Korzysta, ponieważ jest to standard rynkowy, a media są mierzone według jednej metody i jasnej metodologii. Rzecz jasna jest ona złożona, jednak działamy transparentnie, odpowiadamy na każde pytanie klientów, nie mamy przed nimi żadnych tajemnic.

Oczywiście istnieją inne, alternatywne źródła danych na rynku, jak na przykład narzędzia typu web analytics. Są to jednak rozwiązania do wewnętrznego użytku wydawców, które nie dają informacji na temat całego portfolio internetowego czy konkretnie – konkurencji. Na rynku dostępne są również narzędzia udostępniające szacunkowe dane na temat otoczenia konkurencyjnego, jednak nie mają takiej renomy i tak jawnej metodologii jak badanie Mediapanel.

Powiedziała pani, że metodologia Gemiusa jest złożona. Chcę porozmawiać o tym, co ją czeka, ale najpierw wyjaśnijmy, na czym polega.

Metodologia badania Mediapanel opiera się na trzech filarach. Pierwszy to pomiar user centric, bazujący na panelu, dostarczający informacji o demografii i zachowaniu internautów biorących udział w badaniu. Rekrutacja do panelu opiera się na ankietach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12913

Wydanie: 12913

Spis treści

Cyfrowa Rzeczpospolita

Zamów abonament