Straciłeś środki z konta? Fiskus ci nie pomoże
Przedsiębiorca nie rozliczy w kosztach PIT straty spowodowanej oszustwem na „pracownika banku”. Skarbówka uznała, że za łatwo dał się nabrać.
Nie można na podstawie jednej rozmowy telefonicznej przelewać wszystkich firmowych oszczędności na obce konto – stwierdził fiskus. Uznał, że przedsiębiorca postąpił lekkomyślnie i nie zgodził się na rozliczenie straty w podatkowych kosztach.
Chodzi o tzw. spoofing, czyli oszustwo na „pracownika banku” (przed którym przestrzegaliśmy wiele razy na łamach „Rzeczpospolitej”, m.in. 7 lutego). Jego ofiarą padł przedsiębiorca zajmujący się wykonywaniem instalacji elektrycznych. Zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ma rachunki. Poinformował, że jego środki są zagrożone i musi jak najszybciej przelać je na bezpieczne konto. Po przelewie pieniądze zniknęły. Przedsiębiorca zawiadomił o oszustwie policję, prowadzone jest w tej sprawie postępowanie.
Przedsiębiorca: to nie moja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta