Dobre kadry wspierają polski eksport
Kompetencje pracowników, w tym zwłaszcza menedżerów, są kluczowe dla polskich przedsiębiorstw stawiających na międzynarodowy rozwój.
Aż 86 proc. polskich firm, które działają już na zagranicznych rynkach (eksportują, albo rozwijają tam biznes), planuje dalszą ekspansję, w której duże znaczenie ma jakość kapitału ludzkiego, zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach – wynika z badania EY, które objęło ponad 300 firm, a które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Co więcej, aż 84 proc. badanych przedsiębiorstw obecnych już za granicą uwzględnia w swoich planach rozwoju sytuację na rynkach pracy w wybranych krajach, przy czym w 37 proc. firm ta kwestia ma duży wpływ na decyzje o kierunku międzynarodowej ekspansji.
Jedynie dla 13 proc. ankietowanych przedsiębiorstw nie miała większego znaczenia.
Ludzie stanowią różnicę
Ten wynik nie dziwi Artura Miernika, partnera EY Polska i lidera Zespołu People Consulting. Według niego, o ile w ekspansji zagranicznej praktycznie wszystkie podmioty mają dzisiaj podobny dostęp do kapitału czy technologii, o tyle tym, co stanowi różnicę, są ludzie. – Dostępność talentów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta