Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska kolej już nie chce topić pieniędzy

23 sierpnia 2024 | Ekonomia i rynek | Adam Woźniak
Inwestycje w modernizację linii kolejowych mają być tak prowadzone, by utrudnienia dla podróżnych powodowane opóźnieniami pociągów okazywały się jak najmniejsze
autor zdjęcia: pAP/Leszek Szymański
źródło: Rzeczpospolita
Inwestycje w modernizację linii kolejowych mają być tak prowadzone, by utrudnienia dla podróżnych powodowane opóźnieniami pociągów okazywały się jak najmniejsze

Koniec z wydawaniem miliardów złotych na lokalne linie z kilkoma pociągami na dobę czy budowę 300-metrowych peronów w lesie. Dokładniej sprawdzana będzie jakość robót i projektów.

Inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury kolejowej mają przyspieszyć. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) właśnie ogłosiła listę siedmiu projektów, które chce zrealizować dzięki uwolnionym środkom finansowym z Krajowego Planu Odbudowy. To efekt rezygnacji z 12 wcześniej zaplanowanych przedsięwzięć, które po zmianie władz PLK i dokonanych analizach uznano za niedostosowane do potrzeb, przeskalowane i nieekonomiczne, w rezultacie niedające szans uzyskania zaplanowanych rezultatów.

Nowe siedem inwestycji zostało zaakceptowanych przez Ministerstwo Infrastruktury. Wszystkie mają się przyczynić do usprawnienia ruchu pociągów, poprawy bezpieczeństwa oraz zwiększenia komfortu podróżowania. Uruchomienie przetargów mających wyłonić wykonawców zaplanowano na czwarty kwartał 2024 r.

Inwestycje muszą przynosić efekty

Zaplanowane zadania mają objąć poprawę stanu infrastruktury linii kolejowej nr 8 łączącej stacje Warszawa Zachodnia i Kraków Główny na odcinku Tunel–Kraków, rewitalizację tunelu kolejowego w Unisławiu Śląskim na linii kolejowej nr 291 od stacji Boguszów Gorce Wschód do stacji Mieroszów, a także budowę drugiego toru kolejowego wraz z drugim mostem na Warcie, na odcinku linii kolejowej nr 354.

Do tego dojdą prace...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12957

Wydanie: 12957

Spis treści
Zamów abonament