Czy Poczta Polska jest gotowa na publiczną usługę hybrydową?
Nie sposób nie dostrzec, że na lekkość Poczty Polskiej w podejściu do tematu ochrony danych osobowych mają wpływ dotychczasowe działania prezesa UODO, a właściwie ich brak.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jest zaniepokojony skalą naruszeń ochrony danych osobowych związanych z gubieniem przesyłek nadanych przez administratorów danych. Dlatego zwrócił się do prezesa Poczty Polskiej z prośbą o podjęcie pilnych działań mających na celu wypracowanie rozwiązań w zakresie ograniczenia tego typu zdarzeń i wzmocnienie współpracy z nadawcami takiej korespondencji – czytamy na stronie www.uodo.gov.pl.
Prezes UODO zwrócił uwagę, że liczne przypadki utraty przesyłek lub doręczanie ich do niewłaściwych osób stanowią poważny problem dla administratorów danych. Muszą oni zgłaszać organowi nadzorczemu naruszenia ochrony danych osobowych z uwagi na to, że w przesyłkach są dane osobowe – w wielu przypadkach są to dane szczególnej kategorii.
Brzmi niepokojąco, Poczta Polska gubi przesyłki, także te rejestrowane. Skala problemu jest trudna do zbagatelizowania, o czym świadczy m. in. wystąpienie prezesa UODO. Tymczasem ustawa z 18 grudnia 2020 r. o doręczeniach elektronicznych stawia przed operatorem publicznym nowe wyzwania. Usługa hybrydowa, bo o niej mowa, łączy komunikację elektroniczną z tradycyjnym doręczeniem. W uproszczeniu organ administracji nadaje korespondencję w formie elektronicznej, ta jest drukowana i kopertowana w jednej z placówek pocztowych na terytorium kraju (modelowo – w placówce pocztowej adresata), a następnie doręczana w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta