Pokażemy skalę polskiego rynku niezależnego
Jedną z różnic pomiędzy handlem niezależnym a sieciami, takimi jak dyskonty Dino czy Żabka, jest poziom promocji w sklepach – mówi Paweł Surówka, prezes Eurocash, i zapowiada, że właśnie to ma zmienić grupa zakupowa.
Połączyliście państwo 15 tys. sklepów w grupę zakupową. To jedna czwarta wszystkich sklepów spożywczych w Polsce. Na czym ona ma polegać?
Wiele osób nie widzi skali detalicznej Grupy Eurocash, która jest rozproszona po różnych bannerach – takich jak Delikatesy Centrum, Duży Ben, Groszek, Lewiatan, ABC czy Euro Sklep lub Gama. Tymczasem nasza grupa licząca ponad 15 tysięcy sklepów ma bardzo duży udział w polskim rynku. Te sklepy reprezentują istotną część wolumenu i dostępu do konsumentów w naszym kraju, a były w pewnym sensie pominięte, bo nie mówiły jednym głosem.
Powstanie detalicznej grupy zakupowej w Grupie Eurocash to zmienia. Celem jest, aby nasze sklepy były teraz reprezentowane przez jedną organizację. Pierwszy raz w ten sposób możemy pokazać skalę polskiego rynku niezależnego. Grupa zakupowa Równi w Biznesie, którą założyliśmy, obejmuje wszystkie systemy franczyzowe i partnerskie, które z nami współpracują. To efekt bardzo długiej pracy z naszej strony, by doprowadzić do takiej współpracy.
Kiedy rusza ta grupa i kiedy będą pierwsze efekty?
Grupa zakupowa rusza już teraz, negocjacje zaczynamy na dniach. Spodziewam się, że już w sezonie świątecznym będę w stanie pokazać pierwsze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta