ZUS już stosuje sztuczną inteligencję
Pracujemy nad aplikacją mobilną dla przedsiębiorców. W jej ramach chcemy udostępnić możliwość składania wniosków czy uruchomić opcję płatności pay by link dla płatników – mówi Sławomir Wasielewski, członek zarządu ZUS ds. IT.
W rozmowie z „Rzeczpospolitą” Zbigniew Derdziuk, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jako jeden z priorytetów wymienił wykorzystywanie przez ZUS w najbliższych latach w większym zakresie sztucznej inteligencji. Czy jakieś działania już w tym obszarze zostały podjęte?
Zakład dostrzega potencjał w sztucznej inteligencji. Zdajemy sobie sprawę, że aby za kilka lat być dalej sprawnym i nowoczesnym urzędem, trzeba wykorzystywać w jak największym zakresie najnowsze technologie. Do tej pory znaczących wdrożeń biznesowych w tym obszarze jeszcze co prawda nie mamy, ale kilka rozwiązań udało się już zaimplementować w Zakładzie. Przykładowo stosujemy sztuczną inteligencję do klasyfikowania zgłoszeń serwisowych i obsługi naszych pracowników w zakresie problemów technicznych i kierowania ich bezpośrednio do specjalistów z pominięciem pośrednich etapów obsługi. Z pomocą sztucznej inteligencji podpowiadamy także użytkownikom poprzez krótkie instruktaże, jak można dany problem rozwiązać samodzielnie.
W tej chwili przeprowadzamy też badania dotyczące dostępnych na rynku rozwiązań. Na pewno w przyszłości będziemy chcieli używać sztucznej inteligencji do wspierania pracowników w procesie udzielania odpowiedzi na zapytania klientów, w pierwszej kolejności tych, które przychodzą do nas drogą elektroniczną. Chcemy możliwie szybko zbudować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta