Jak skutecznie obsługiwać międzynarodowe płatności?
Dobrze zorganizowany proces obsługi płatności może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży.
Cross-border e-commerce, czyli e-handel transgraniczny, staje się coraz bardziej popularny wśród polskich przedsiębiorstw. Ten model sprzedaży internetowej stanowi dla firm potencjał zarobkowy, który w najbliższych latach będzie rósł nawet dwukrotnie szybciej niż dochód z lokalnej sprzedaży e-commerce.
Dzięki rozwojowi technologii i wzrostowi dostępności narzędzi cyfrowych, wejście na rynki zagraniczne nie jest już tak skomplikowane jak kiedyś. Ważnym, ale często niedocenianym, elementem sukcesu w sprzedaży transgranicznej są płatności. Dobrze zorganizowany proces obsługi płatności może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży, zaufanie klientów oraz minimalizację kosztów operacyjnych.
Europa Środkowo-Wschodnia (CEE) to dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce, a kraje tego regionu często są pierwszymi kierunkami ekspansji zagranicznej polskich firm prowadzących sprzedaż online. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że konsumenci na tych rynkach mają różnorodne preferencje płatnicze, np.:
∑ Czechy, na tym rynku popularne są szybkie przelewy bankowe przez operatora płatności, np. PayU, płatności kartami kredytowymi i debetowymi, a także systemy płatności mobilnych czy BNPL – np. Twisto.
∑ Na Węgrzech duże znaczenie mają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta