Polska sprzedaje dziś przede wszystkim innowacje
Innowacyjność wynikająca z funkcjonowania w dynamicznej rzeczywistości stanowi kluczową zaletę, która wyróżnia Polskę w Europie.
Już nie niskie ceny, a wysoka jakość i nieszablonowe myślenie – oto polskie argumenty eksportowe, którymi przekonujemy naszych zagranicznych kontrahentów. W obliczu wyzwań, z jakimi mierzy się obecnie gospodarka europejska, nasze innowacje stanowią kluczowy czynnik wyróżniający Polskę na tle naszych partnerów.
Nie milkną echa wywołane głośnym raportem Mario Draghiego, w którym były szef Europejskiego Banku Centralnego ostrzega przed kryzysem konkurencyjności Unii Europejskiej. Ta celna diagnoza to wyraźny sygnał ostrzegający przed trawiącą kontynent stagnacją i słabnącą stopniowo europejską gospodarką. Wśród zaproponowanych przez autora rekomendacji naprawy tej sytuacji jedna szczególnie powinna zwrócić uwagę polskiego biznesu. Jest nią konieczność zlikwidowania luki inwestycyjnej, która oddziela UE od USA oraz Chin – przede wszystkim w dziedzinie nowych technologii. A tak się składa, że ze wszystkich krajów wspólnoty to właśnie Polska ma w tym obszarze najwięcej do zaoferowania.
Wartość eksportu z Polski, według danych Eurostatu, wyniosła w 2023 r. 352,9...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta