Jak reklama nadąża za globalnymi trendami
Jak zmieniają się reklamy, jak ewoluuje reklama wideo i jaka przyszłość czeka cyfrowy outdoor? O tym mówiono podczas debaty „Rozwój rynku reklamy wideo: Czy jesteśmy skazani na globalne media społecznościowe?”.
Grażyna Gołębiowska, członek zarządu AMS, zauważyła, że reklama wideo od dawna przestała być kojarzona z telewizją. Dla pokolenia Z treść wideo jest chlebem powszednim, który chce konsumować tam, gdzie podąża. – Obecność wideo w całej podróży jest bardzo istotnym elementem. Otwarcie się reklamy zewnętrznej na cyfryzację i powstanie bardzo silnego segmentu reklamy digital out-of-home (DOOH) sprawiło, że treści wideo mogą się tam pojawić – stwierdziła.
Kluczowe wideo
Agnieszka Parfienowicz, managing partner, GroupM Nexus, patrzyła na wideo od strony efektywności formatu.
– Jest to główny format używany przez reklamodawców. Potrafimy robić dobre wideo i je przebadać. Mając dobrą kopię telewizyjną, reklamodawcy często chcą zbudować zasięg. My szukamy punków styku. Widzimy, że postępuje fragmentaryzacja rynku. Mając tylko spot telewizyjny, często w kampaniach nie jesteśmy w stanie osiągnąć więcej niż 40–50 proc. zasięgu nawet przy dużych budżetach. Dlatego szukamy innych kanałów. Naturalnym był digital: YouTube, social media. Ale następuje saturacja, młode pokolenia od tego odchodzą. Mamy TikToka, który ma swoją specyfikę. Nie można więc przełożyć 1:1 wideo z TV na inne kanały. A dochodzą kolejne, np. w ostatnich latach obserwujemy rozwój streamingu, connected TV. Niedługo będziemy też mieli możliwość podmiany reklam przez dekodery, czyli dojdą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta