Jest jeszcze dużo miejsca na nowe parki handlowe
Nie budujemy w miejscowościach poniżej 12 tys. mieszkańców, ale to może się zmienić wraz ze wzrostem siły nabywczej społeczeństwa. Taki trend widać na świecie – mówi Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.
Vendo Park to marka, pod którą budujecie w Polsce parki handlowe. Jak duży jest to dziś portfel?
Mamy 38 działających parków, do końca tego roku planujemy otworzyć jeszcze cztery: we Wrocławiu, Szczecinie, Ciechanowie i Kostrzynie nad Odrą. Utrzymujemy strategię otwierania pięciu–sześciu parków rocznie. Budujemy mniejsze i większe obiekty, ten szczeciński będzie liczyć ponad 20 tys. mkw., czyli prawie tyle, ile cztery przeciętne obiekty. Ta wielkość wynika jednak z tego, że w parku będzie się znajdować duży sklep DIY (market budowlany – red.). Takie formaty planujemy jeszcze w Bolesławcu, Gnieźnie i Kędzierzynie-Koźlu, ponieważ tego typu parki są pożądanym produktem. Z jednej strony sklep DIY wiąże się z dużym obciążeniem finansowym, ale z drugiej zwiększa przyciąganie klientów, tzw. catchment area: ludzie z odleglejszych miejsc są skłonni przyjeżdżać tam, gdzie są tego typu sklepy, co ma szczególne znaczenie w otoczeniu dużych miast. Szczeciński Vendo Park znajduje się właściwie na granicy z Policami, które także są dużym miastem.
Wasza strategia zakłada trzymanie parków i czerpanie przychodów z najmu czy docelowo rozważana jest sprzedaż portfela bądź poszczególnych aktywów?
Każdy inwestor ma określony horyzont czasowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta