Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?
Samorządy będą miały więcej czasu na przygotowanie się do prowadzenia korespondencji za pośrednictwem systemu e-Doręczeń. Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.
System e-Doręczeń, to nowy sposób prowadzenia korespondencji, który jest elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, firmy i obywatele będą mogli korzystać z doręczeń elektronicznych, prawnie równoważnych z przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Termin wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych był już przesuwany i dzieje się tak po raz kolejny. Powodem było (i jest) niewystarczające przygotowanie się instytucji publicznych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, do zmian technicznych i organizacyjnych związanych z obsługą systemu e-Doręczeń. Okazuje się też, że wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych złożyło tylko ok. 30 proc. podmiotów obowiązanych, a muszą to zrobić do 1 stycznia 2025 r. Czasu jest więc coraz mniej, a projekt nowelizacji nie przewiduje przesunięcia tego terminu.
Jakie zmiany przewiduje projekt?
Projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych (druk 761) wprowadza - do 31 grudnia 2025 roku – okres przejściowy, który pozwoli podmiotom obowiązanym dostosować się do prowadzenia korespondencji w drodze elektronicznej. Wraz z wejściem w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych zaczną obowiązywać nowe przepisy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta