Wynikowe żniwa na finiszu roku
Dla sporej grupy spółek ostatni kwartał to sezonowo najważniejszy okres roku pod względem wyników.
Są branże, dla których końcówka roku ma szczególne znaczenie w kalendarzu. Ma ona bowiem największy wpływ na ich całoroczne rezultaty finansowe.
Handel liczy na święta
Ostatnie miesiące roku kalendarzowego to tradycyjnie okres wynikowych żniw dla handlu, który generuje znacznie większe wydatki konsumenckie. W tym czasie branża może liczyć na wyraźny sezonowy wzrost popytu, co ma związek z okresem wzmożonych przedświątecznych zakupów. W przypadku spółek handlujących odzieżą i obuwiem wzrost obrotów w IV kwartale dodatkowo ma związek z wprowadzeniem do sprzedaży kolekcji jesienno-zimowej. Pozytywny efekt wzmożonych zakupów widać wyraźnie w wynikach sieci sklepów spożywczych czy dystrybutorów sprzętu elektronicznego. Korzystają na tym także spółki stawiające na sprzedaż internetową, jak np. Answear.com, oraz platformy e-handlu, jak np. Allegro.
Oprócz firm...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta