Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To był bardzo burzliwy rok dla gier. Jaki będzie ten nadchodzący?

24 grudnia 2024 | Ekonomia i rynek | Katarzyna Kucharczyk
źródło: Rzeczpospolita

Przez branżę przetoczyła się fala zwolnień, wiele premier rozczarowało. Ale rynek nadal ma dobre perspektywy. To będzie ciekawy rok.

Niemal o jedną trzecią, do 260 mld dol., urośnie globalny rynek gier do 2028 r. – wynika z prognoz firmy doradczej Bain & Company. Już w 2023 r. wartość rynku gier była o 10 mld dol. wyższa niż łączne wydatki na streaming wideo (114 mld dol.), muzyki (38 mld dol.) oraz bilety do kina (34 mld dol.). Rynek gier rośnie, ale w ostatnich latach jest coraz trudniejszy. Część studiów musiało przeorganizować swój biznes i zrezygnować z mniej rentowych projektów.

Rok pełen wyzwań

Te wyzwania dobrze widać wśród producentów gier notowanych na giełdzie. Dla większości z nich 2024 r. nie był udany. Dotyczy to zarówno dużych firm, jak 11 bit studios, jak i mniejszych jak Asmodev. Zarząd tego ostatniego z rozbrajającą szczerością poinformował, że kończy prace nad grą „Priest Simulator: Vampire Show”.

„Z przykrością informujemy, że ustawiliśmy koniec...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13060

Wydanie: 13060

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament