Hybrydy to był strzał w dziesiątkę
To preferencje klienta powinny decydować o kierunku strategii i rozwoju marki, a nie inne kwestie – mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
Jesteście od długiego czasu nieprzerwanie liderem rynku. Taka rywalizacja to dla Toyoty coś ważnego?
Jesteśmy liderem dzięki naszym klientom i strategii. Toyota 27 lat temu postawiła na napędy niskoemisyjne i hybrydy. Wprowadziliśmy na rynek pięć generacji hybrydy, każda kolejna to był litr, 1,5 l mniejsze zużycia paliwa i niższe emisje. Za chwilę będziemy mieli szóstą generację tego napędu. Hybrydy to był strzał w dziesiątkę. Dzisiaj mamy najbardziej nowoczesne napędy na rynku i, jak się okazuje – te, które rzeczywiście najbardziej mogą pomóc ograniczyć emisję spalin, bo – jak widać – samochody elektryczne niestety nie znajdują zbyt dużego uznania konsumentów. Tutaj game changerem będą dopiero nowe technologie baterii, które muszą dać nam zasięgi na poziomie tysiąca kilometrów, a nie trzystu, tak jak jest teraz. I to bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta