Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Modyfikowanie gier komputerowych to działalność twórcza

17 lutego 2025 | Dodatek | Jakub Machocki

Przychód uzyskiwany przez podatnika w wyniku wymiany punktów na walutę można zakwalifikować jako uzyskany w ramach działalności twórczej w zakresie gier komputerowych.

Rynek gier komputerowych nieustannie ewoluuje. Jedną z najjaskrawszych oznak tej ewolucji jest wpływ samych odbiorców na rynek gier. Niektórzy gracze nie tylko konsumują produkt dostarczony przez deweloperów, lecz także – zasadniczo hobbistycznie – zmieniają go. Modyfikacje takie mają na celu poprawę gry, usprawnienie jej, ale mogą być również czysto żartobliwe. Wraz ze wzrastającą popularnością takich zmian niektóre serwisy wprowadziły możliwość otrzymania pieniężnego wynagrodzenia za stworzenie modyfikacji i to właśnie ten aspekt sprawił, że dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wypowiedział się na temat opodatkowania wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu modyfikacji do gier komputerowych. Zacznijmy jednak od początku.

W subkulturze graczy pojęcie modyfikacji jest pojęciem powszechnie znanym i używanym. Dzięki „moderom” mogliśmy przeżyć pojedynek z Tomkiem z serialu animowanego „Tomek i przyjaciele”, którego wizerunek zastąpił Wielkiego Węża w tytule „Sekiro Shadows Die Twice” (P. Wańtuchowicz, Sekiro – pociąg Tomek zamiast wielkiego węża dzięki modowi, eurogamer.pl z 29 kwietnia 2019 r., https://www.eurogamer.pl/sekiro-pociag-tomek-zamiast-wielkiego-weza-dzieki-modowi, dostęp: 19 listopada 2024 r.). Twórcy modów niezwykle upodobali sobie wizerunek Tomka, gdyż dzięki modyfikacji pełnił on także rolę smoka w grze „The Elder Scrolls V: Skyrim”...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13103

Wydanie: 13103

Spis treści
Zamów abonament