Racjonalizowanie kosztów miasta jest ważnym wyzwaniem
Samorządy walczą z zadłużeniem, wzrostem kosztów utrzymania i wzrostem kosztów bieżących, a jednocześnie stoją przed koniecznością realizacji projektów inwestycyjnych – mówi Agata Wojda, prezydentka Kielc.
Pani prezydent, czy samorząd powinien być właścicielem klubu piłkarskiego z najwyższej klasy rozgrywkowej?
Od wielu lat mam przekonanie, że samorząd powinien w ograniczony sposób angażować się w sport zawodowy. Oczywiście, w pewnych obszarach jest to możliwe.
W ostatnich miesiącach jednak, kiedy bardzo intensywnie pracuję nad tym, żeby pozyskać inwestora dla klubu i dla spółki, to mam przekonanie, że jest wiele mechanizmów i relacji, które są bardzo odległe od samorządu.
Jako miasto nie odżegnujemy się od pewnej odpowiedzialności za spółkę, która jest marką, która jest taką tożsamością lokalną.
I która też jest świetnym promotorem miasta...
Tak. Więc planujemy takie działania, żeby nie być właścicielem spółki, ale jednocześnie móc jako samorząd partycypować w promocji. Wówczas to ma dużą transparentność.
Sytuacja ze sprzedażą Korony jest dynamiczna. Najpierw był jeden chętny – Mariusz Siewierski, który reprezentował grupę inwestorów, a teraz pojawił się kolejny zainteresowany – Łukasz Maciejczyk, właściciel firmy Magnus Tabacco. Komu miasto ostatecznie sprzeda Koronę?
Mam wieloletnie doświadczenie w „dotykaniu” Korony Kielce i znam różne historie z pozyskiwaniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
