Outsourcing pod lupą PIP
Inspekcja pracy zapowiada, że w tym roku ze szczególną uwagą przyjrzy się, czy outsourcing nie służy obchodzeniu przepisów o pracy tymczasowej, realizacji zapotrzebowania przedsiębiorcy na własny personel lub nielegalnemu zatrudnianiu cudzoziemców.
Outsourcing to jedno z rozwiązań, po które coraz chętniej sięgają przedsiębiorcy, poszukując efektywnych metod zarządzania zasobami i kosztami. Jest to jednak model, który budzi także zainteresowanie organów nadzorczych, w tym Państwowej Inspekcji Pracy. Outsourcing noszący znamiona pośrednictwa pracy zamiast świadczenia usług w ramach wydzielonych procesów może być przez PIP uznany za faktyczną pracę tymczasową, co prowadzi do negatywnych konsekwencji prawnych.
Nieufność wobec outsourcingu
Państwowa Inspekcja Pracy podchodzi do outsourcingu z dużą nieufnością, od wielu lat określając to zagadnienie jako jedno z kluczowych przy ustalaniu planów kontroli. Ma to swoje historyczne uzasadnienie – w przeszłości outsourcing był kojarzony z licznymi nadużyciami na rynku pracy. Firmy outsourcingowe najpierw przejmowały pracowników przedsiębiorcy w ramach przejścia części zakładu pracy, a następnie, wykonując usługi dokładnie odpowiadające dotychczasowemu zakresowi obowiązków przejętych pracowników, wykorzystywały ten model jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)