Latem czeka nas nalot tanich linii lotniczych na Polskę
W dwa dni dwie największe linie niskokosztowe ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Polska jest jednym z krajów najbardziej zdominowanych przez low costy. Niekoniecznie zresztą najtańsze.
Ryanair zwiększy dzięki nowym kierunkom operowanie w Polsce o 60 proc. w porównaniu z rokiem 2019, ostatnim przed pandemią. Jego największy rywal na polskim rynku Wizz Air na to lato zapowiedział przewiezienie 9,5 mln pasażerów, tylko o 1 mln mniej niż w całym przedpandemicznym 2019 r. I o 20 proc. więcej niż latem 2024 r.
Latem 2025 r. węgierska linia doda do polskich baz cztery samoloty – dwa w Warszawie i po jednym z Gdańsku, Katowicach i Krakowie. Łącznie będzie ich więc 34. Do wcześniej zapowiadanych nowych 21 połączeń tego lata Wizz Air właśnie dodał codzienne loty pomiędzy Lotniskiem Chopina a Londynem Gatwick, a także trzy razy w tygodniu połączenia z Krakowa do Sofii w Bułgarii. – Polska to rynek macierzysty Wizz Air od 2004 roku i z radością kontynuujemy wzmacnianie naszej obecności tutaj – mówi Gabriele Imperiale, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.
Ryanair stawia przede wszystkim na Kraków
Prezes Ryanaira Michael O’Leary w ostatni wtorek poinformował o nowych kierunkach z 11 polskich portów. Najwięcej z nich, bo aż pięć, zyska Kraków. Po trzy – Warszawa, Wrocław, Poznań i Katowice. Ale to krakowska nowa siatka Ryanaira będzie imponująca....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
