Wstępne konsultacje rynkowe – z tego instrumentu należy częściej korzystać
Rozmowa | Istnieje tendencja do dalszego rozdrabniania legislacji zamówieniowej na poziomie europejskim. To wyzwanie
Kierunki wyznaczone ostatnimi orzeczeniami TSUE mają na celu zwrócenie uwagi na potrzebę pewnej równowagi opartej na międzynarodowej wzajemności w dostępie do rynków zamówień publicznych – tłumaczy Przemysław Grosfeld, wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych.
W jakim kierunku zmierza obecnie legislacja UE w zakresie zamówień publicznych? Czego może spodziewać się rynek?
Podstawą regulacji europejskich w obszarze zamówień publicznych pozostają trzy dyrektywy tworzące fundamenty systemu (tzw. klasyczna, sektorowa i koncesyjna) oraz dyrektywy będące ich uzupełnieniem – dyrektywa obronna i dyrektywy odwoławcze. Obecnie inicjatywy legislacyjne obejmują również coraz więcej innych aktów (głównie rozporządzeń) obejmujących wybrane elementy europejskiego systemu zamówień publicznych. Możemy wręcz mówić o pewnej zmianie w kierunku regulacji specyficznych kwestii zamówieniowych odrębnymi, sektorowymi – czyli pochodzącymi z innych sektorów polityki unijnej – aktami prawnymi. Tytułem przykładu przepisy rozporządzenia 2024/3110 z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie ustanowienia zharmonizowanych zasad wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych zobowiązano instytucje i podmioty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)