Zarządzanie procesami – czyli jak tworzyć wartość w swojej pracy
Analiza | Dzięki nowym technologiom kompetencje zarządcze zyskują nowy wymiar
W dynamicznie zmieniającym się środowisku organizacje muszą sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie doskonałości operacyjnej i elastyczności.
Zarządzanie procesami biznesowymi (ang. business process management – BPM) staje się kluczową kompetencją, umożliwiającą systematyczne podejście do identyfikacji, modelowania, analizy, projektowania, wdrażania, monitorowania i doskonalenia procesów.
Podejście strukturalne i procesowe w zarządzaniu
BPM, wspierane przez nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja i automatyzacja, zyskuje na znaczeniu, oferując organizacjom narzędzia do ciągłego usprawniania działalności.
Powszechnie przyjmuje się, że zarządzanie polega na takim uporządkowaniu działalności organizacji, by poprzez realizację określonych zadań osiągała ona swoje cele w sposób skuteczny i efektywny. Aby to było możliwe, konieczne jest stworzenie pewnych ram działania, które mogą przyjąć dwie podstawowe formy – podejście strukturalne i podejście procesowe. Podejście strukturalne koncentruje się na hierarchii i przyporządkowaniu zasobów do jednostek organizacyjnych, podczas gdy podejście procesowe skupia się na dostarczaniu wartości dla klientów (zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych) poprzez realizację określonych sekwencji działań, zwanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)