Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak Polacy korzystają z narzędzi ułatwiających dostęp do świata cyfrowych usług?

30 maja 2025 | Płatności mobilne | rp.pl

Kontakty z administracją publiczną (43 proc.), usługi użyteczności publicznej (26 proc.) i usługi finansowe (22 proc.) – to właśnie w tych sytuacjach użytkownicy bankowości internetowej najchętniej korzystają z potwierdzania tożsamości.

Rozwój usług cyfrowych przekłada się na rosnącą rolę identyfikacji elektronicznej. Dowodzą tego m.in. wyniki badania, przeprowadzonego przez ZBP i KIR w kwietniu 2024 r. Powszechnie wykorzystywaną w Polsce usługą potwierdzania tożsamości online jest mojeID, które umożliwia zdalne uwierzytelnienie klienta z wykorzystaniem bankowości elektronicznej.

Użytkownicy bankowości internetowej w Polsce najczęściej wykorzystują elektroniczne potwierdzanie tożsamości w kontaktach online z administracją publiczną (43 proc.), w usługach użyteczności publicznej (26 proc.), w usługach finansowych (22 proc.) i medycznych (21 proc.), podczas robienia zakupów internetowych (22 proc.), a także przy zakupie polis i dostępie do już posiadanych produktów ubezpieczeniowych (18 proc.). Respondenci wskazali również obszary, w których chcieliby używać potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem serwisu bankowego. Najwięcej osób wskazało...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13188

Wydanie: 13188

Spis treści

Pierwsza strona

Gość ,,Rzeczpospolitej''

Zamów abonament