Demografia i niepewność regulacyjna to niejedyne wyzwania dla handlu
Przepisów przybywa, klientów naturalnie ubywa, energia jest droga, brakuje rąk do pracy, trwa rywalizacja cenowa. To realia handlu nad Wisłą, a do tego globalna wymiana handlowa w 2040 r. ma się rozwijać dziesięć razy wolniej niż w 1990 r.
O realiach i przyszłości polskiego oraz globalnego handlu i dystrybucji dyskutowano podczas 7. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Była to też okazja do świętowania 25 lat istnienia Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD) – organizacji, która w istotny sposób przyczyniła się do powstania w naszym kraju zintegrowanego systemu handlu i dystrybucji, a także do usprawnienia dialogu między środowiskiem biznesowym a instytucjami publicznymi.
– Jak co roku spotykamy się w gronie liderów handlu, przetwórstwa i administracji, aby rozmawiać o przyszłości. Handel stoi przed wieloma wyzwaniami, do których należą m.in.: koszty operacyjne, presja płacowa, transformacja technologiczna, zmieniające się preferencje konsumentów, zmiany legislacyjne, w tym zbliżający się start systemu kaucyjnego. Branża musi być elastyczna i reagować błyskawicznie – mówiła, otwierając konferencję, Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wiceprezydent EuroCommerce, przewodnicząca Rady Programowej Kongresu. Podkreśliła, że szczególną trudność stanowi brak stabilności prawa, jego nieprzewidywalność oraz krótkie vacatio legis. Skutkuje to ogromnymi utrudnieniami dla przedsiębiorców. Uproszczenie regulacji i ich implementacji staje się zatem niezbędne do rozwoju...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

