Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dzieci w szponach reklamy

30 maja 2025 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Przed Dniem Dziecka trwa walka o portfele rodziców. W sumie wydają oni na dzieci co roku prawie 18 mld zł. I choćby chcieli, nie są w stanie uchronić ich przed wpływem reklam.

To, że zbliża się Dzień Dziecka, słychać i widać na każdym kroku. Reklamodawcy ścigają się na przekazy marketingowe w mass mediach, zachęcając rodziców do wydawania pieniędzy na zabawki, smartfony czy elektryczne hulajnogi. W najbliższą niedzielę na oblężenie szykują się kina i parki rozrywki, a także kierowane do małoletnich inicjatywy edukacyjne.

Badania Grupy Empik wskazują, że z okazji 1 czerwca ponad 90 proc. rodziców kupi dziecku prezent, a największa grupa (41 proc.) przeznaczy na prezent dla dziecka do 100 zł. Wobec poprzedniej edycji badania grupa ta powiększyła się o około 2 pkt proc., co potwierdza ogólne obserwacje ekspertów, że do zakupów dziś podchodzi się rozważniej.

Potwierdzają to także badania cykliczne firmy PMR Market Experts, zgodnie z którymi z roku na rok spada odsetek rodziców kupujących nowe rzeczy, a na znaczeniu zyskują przedmioty z drugiej ręki. To dlatego, szacuje PMR, wydatki na produkty dla dzieci będą rosły z roku na rok, ale w wolnym tempie, około 2...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13188

Wydanie: 13188

Spis treści

Pierwsza strona

Gość ,,Rzeczpospolitej''

Zamów abonament