Dzieci w szponach reklamy
Przed Dniem Dziecka trwa walka o portfele rodziców. W sumie wydają oni na dzieci co roku prawie 18 mld zł. I choćby chcieli, nie są w stanie uchronić ich przed wpływem reklam.
To, że zbliża się Dzień Dziecka, słychać i widać na każdym kroku. Reklamodawcy ścigają się na przekazy marketingowe w mass mediach, zachęcając rodziców do wydawania pieniędzy na zabawki, smartfony czy elektryczne hulajnogi. W najbliższą niedzielę na oblężenie szykują się kina i parki rozrywki, a także kierowane do małoletnich inicjatywy edukacyjne.
Badania Grupy Empik wskazują, że z okazji 1 czerwca ponad 90 proc. rodziców kupi dziecku prezent, a największa grupa (41 proc.) przeznaczy na prezent dla dziecka do 100 zł. Wobec poprzedniej edycji badania grupa ta powiększyła się o około 2 pkt proc., co potwierdza ogólne obserwacje ekspertów, że do zakupów dziś podchodzi się rozważniej.
Potwierdzają to także badania cykliczne firmy PMR Market Experts, zgodnie z którymi z roku na rok spada odsetek rodziców kupujących nowe rzeczy, a na znaczeniu zyskują przedmioty z drugiej ręki. To dlatego, szacuje PMR, wydatki na produkty dla dzieci będą rosły z roku na rok, ale w wolnym tempie, około 2...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
