To już koniec ekranu w kieszeni?
Dzięki sztucznej inteligencji i lepszym bateriom okulary staną się naprawdę „inteligentne” i zagrożą smartfonom.
Koncerny technologiczne pracują nad ulepszonymi okularami, które mogą podbić masowy rynek, zamiast być tylko kosztowną ciekawostką. Wpływa na to rozwój AI, która wprowadza w tej dziedzinie nową jakość, ale i popularność inteligentnych okularów Ray-Ban Meta, stworzonych przez firmę Meta we współpracy z EssilorLuxottica, właścicielem tej marki. Od debiutu urządzenia w 2023 roku sprzedano 2 miliony par.
A prognozy są optymistyczne. Według ABI Research rynek inteligentnych okularów wzrośnie z 3,3 mln sztuk w 2024 roku do prawie 13 mln w 2026 roku. To wszystko powoduje, że firmy jak Apple, Snap, Google, Meta, ByteDance (spółka-matka TikToka), podejmują podobne działania do Mety i szykują premiery swoich urządzeń.
Apple rzuca wyzwanie
Światowe koncerny technologiczne postrzegają ten rynek jako wielką szansę. Według dobrze poinformowanego w planach Apple analityka Ming-Chi Kuo, firma pracuje nad aż czterema projektami dotyczącymi inteligentnych okularów. Pierwsze urządzenia mają trafić do sprzedaży w II kwartale 2027 r. Szacuje on, iż Apple planuje wysyłkę od 3 do 5 mln sztuk w pierwszym roku sprzedaży. Nie będą wyposażone w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
