Bomba atomowa Marka Zuckerberga
Dlaczego szef Mety, czyli dawnego Facebooka, stawia wszystko na sztuczną superinteligencję?
Innowacje dotyczą nie tylko technologii, ale – jak się okazuje – również prawa i administracji państwowej. Stało się tak również z Federalną Komisją Handlu (FTC), która postanowiła wytoczyć firmie Marka Zuckerberga postępowanie antymonopolowe przed Sądem Okręgowym Dystryktu Kolumbii za zakup Instagrama i WhatsAppa. Ponad dekadę temu te transakcje nie zostały przez FTC zablokowane. Dziś jednak FTC doszła do wniosku, że wspomniane zakupy doprowadziły do powstania monopolu na rynku platform społecznościowych.
Ciekawostką jest fakt, że monopol dotychczas był opisywany jako sytuacja, gdy jeden podmiot był w stanie dyktować wysokie ceny, a przecież za używanie Facebooka, Instagrama czy WhatsAppa się nie płaci. FTC wynalazła jednak argumentację, że naruszenie konkurencji polega na ograniczeniu innowacyjności na rynku oraz przeładowaniu odbiorcy reklamami. Zdaniem komisji Facebook kupił te aplikacje stosując taktykę „kupuj lub zniszcz”. Nie chodziło o to, że Instagram jest fajny, chodziło o to, że mógł się w przyszłości stać zagrożeniem dla Facebooka. Trzeba go więc było unieszkodliwić. Tak samo było z aplikacją do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)