Sposób na unikatową kolekcję
Chciałbym, aby każdy znalazł tu coś dla siebie – mówi o Muzeum Sztuki w Łodzi jego nowy dyrektor Daniel Muzyczuk.
Z Muzeum Sztuki w Łodzi jest pan związany od 14 lat, czyli nominację pana na dyrektora należy rozumieć jako naturalną kontynuację drogi zawodowej?
To prawda, że już długo jestem związany z tą instytucją. Najpierw pracowałem w dziale zajmującym się programem naukowym, czyli Centrum Muzeologicznym. Potem byłem kierownikiem działu Sztuki Nowoczesnej, a od roku pełniłem obowiązki dyrektora Muzeum Sztuki.
Których poprzedników czuje się pan kontynuatorem?
Tych tradycji jest co najmniej kilka. Ryszard Stanisławski był wybitnym muzealnikiem, nieprzeciętną postacią. Zbudował w ciągu 24-letniej dyrekcji międzynarodową sławę muzeum, pracując na bazie zastanego zasobu instytucji, opartego o międzynarodową kolekcję „a.r.”, powstałą z inicjatywy Władysława Strzemińskiego, Katarzyny Kobro i Henryka Stażewskiego w 1931 roku.
Ale przed Stanisławskim był też Marian Minich, pierwszy dyrektor MS, który szefował tu 30 lat – do 1965 roku. Stworzył pierwszą obowiązującą w muzeum narrację o rozwoju sztuki nowoczesnej, której częścią była słynna Sala Neoplastyczna. Widzę siebie także jako kontynuatora działalności Jarosława Suchana, który przyjmował mnie do pracy w MS i z którym współpracowałem przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)