Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za co klienci lubią dyskonty i hipermarkety

07 sierpnia 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

W opinii badanych największe sklepy częściej oferują produkty w najlepszych cenach. Dyskonty za to jasno komunikują się z klientami.

Za atrakcyjne ceny i promocje najbardziej ceni hipermarkety 28,4 proc. Polaków – wynika z badania Hybrid Europe. Natomiast w przypadku sklepów dyskontowych najwięcej wskazań ma przejrzysta polityka informacyjna – tak zadeklarowało 25,6 proc. badanych. – Wyniki potwierdzają istnienie silnie zakorzenionych skojarzeń konsumentów z poszczególnymi formatami handlowymi, których źródła sięgają początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce – komentuje Adam Iwiński, prezes Hybrid Europe.

Autorzy badania zauważają, że hipermarkety pojawiły się na polskim rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze wprowadziły konsumentów w świat szerokiego wyboru, atrakcyjnych cen i promocji. Dla wielu Polaków zakupy w hipermarkecie były nowym doświadczeniem – zarówno...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13246

Wydanie: 13246

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament