Inteligentne miasto lepiej przyciąga biznes
Nowe parki, skwery i ogrody deszczowe. A do tego technologie, które coraz mocniej przenikają do miejskiej codzienności – od inteligentnych systemów transportowych po zaawansowane narzędzia monitoringu i zarządzania zasobami.
Te elementy kształtują dziś oblicze nowoczesnych metropolii, a równocześnie czynią je atrakcyjnymi nie tylko dla mieszkańców, ale też dla inwestorów. Bo współczesne miasto jest już nie tylko miejscem do życia – to także marka, przestrzeń rozwoju biznesu i nowoczesna wizytówka gospodarki.
Zieleń wygryza beton
Smart City to koncepcja, w której technologie, dane i automatyzacja zmieniają sposób funkcjonowania aglomeracji – od zarządzania ruchem drogowym, przez optymalizację zużycia energii, aż po cyfrową administrację. W takim mieście prowadzenie biznesu staje się łatwiejsze, bardziej przewidywalne i elastyczne – podkreślają eksperci. Nie dziwi więc, że coraz więcej inwestorów bierze pod uwagę nie tylko podatki czy dostępność gruntów, lecz także jakość miejskiej infrastruktury, zielone otoczenie i dostęp do innowacyjnych narzędzi.
Przykłady...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)