Czym samorządy kuszą, by przyciągnąć biznes
Nowe drogi, ale też szybko rozwijająca się komunikacja. Specjalne wydziały promocji gospodarczej czy biura obsługi inwestorów. Polskie miasta i regiony wychodzą naprzeciw firmom, które chcą inwestować na ich obszarze.
Pozyskiwanie inwestorów jest kluczowe dla samorządów, ponieważ przynosi szereg ważnych korzyści pozwalających na wzmacnianie lokalnej gospodarki i poprawę warunków życia mieszkańców – zauważają eksperci.
Coraz lepsza infrastruktura i komunikacja
Największe polskie miasta, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Poznań – ale nie tylko – wykorzystują zaawansowane kampanie promocyjne ukierunkowane na konkretne branże i rynki. Wszystko po to, by ściągnąć do siebie nowych inwestorów.
Samorządy organizują międzynarodowe konferencje, biorą udział w targach oraz prowadzą specjalne platformy dla inwestorów, na których dostępne są profile gospodarcze, bazy terenów inwestycyjnych oraz szczegółowe dane o regionie. W 2025 roku Warszawa po raz pierwszy znalazła się na podium prestiżowego rankingu fDi Intelligence, ustępując jedynie Londynowi i Dublinowi pod względem kapitału ludzkiego i jakości życia.
Z kolei w strategiach regionalnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)