Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Własność intelektualna w start-upach. Kiedy zacząć myśleć o patentach?

26 września 2025 | Dodatki Jednodniowe | Patrycja Kędzierska

Własność intelektualna w start-upie to coś, o czym warto myśleć tak wcześnie, jak tylko pojawia się pomysł. Nie chodzi tylko o papiery i procedury, ale o poczucie bezpieczeństwa – że ktoś nie przejmie naszej pracy.

aplikantka rzecznikowska w kancelarii patentowej AOMB Polska

Start-upy powinny zadbać o ochronę własności intelektualnej już na początku prac nad technologią. Wczesne zgłoszenie patentowe daje przewagę nad konkurencją, ułatwia rozmowy z inwestorami i zabezpiecza firmę przed kopiowaniem pomysłu przez innych graczy na rynku.

1. Własność intelektualna: nie na końcu, tylko od początku

Temat patentów w start-upach często pojawia się zbyt późno – kiedy produkt jest już na rynku, kiedy pojawia się konkurencja albo gdy rozmowy z inwestorami wchodzą w decydującą fazę. Tymczasem ochrona własności intelektualnej to nie etap końcowy, ale integralna część strategii od samego początku. Może przesądzić o tym, czy firma przetrwa, zdobędzie inwestora i rozwinie się na nowych rynkach.

2. Czy to, co tworzymy, da się opatentować?

Jeśli rozwijasz nową technologię, unikalny produkt lub rozwiązanie procesowe, warto już na wczesnym etapie zadać sobie pytanie: czy to, co tworzymy, można opatentować? Patent to nie tylko ochrona przed...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13288

Wydanie: 13288

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament