MŚP nie wie, jak chronić się przed cyberatakami
Najczęstszym celem ataków są dane personalne pracowników oraz strona internetowa firmy.
Ponad połowa polskich przedsiębiorców (53 proc.) obawia się cyberataków – wynika z raportu Mastercard Advisors „Cyberbezpieczeństwo małych i średnich firm w Polsce – percepcja a rzeczywistość”. Ich niepokój jest uzasadniony, od wybuchu wojny w Ukrainie liczba cyberzagrożeń znacząco wzrosła. Szczególnie narażone czują się średnie firmy, które zbierają i przetwarzają wrażliwe dane: osobowe, finansowe, medyczne – zwłaszcza gdy w przeszłości doświadczyły cyberataku. Perspektywa najmniejszych podmiotów jest odmienna, uważają, że są zbyt mali, aby paść ofiarą cyberprzestępców. Niestety, jest to błędne przekonanie. Z zagrożeniami zmagają się wszystkie firmy – zarówno te większe, które inwestują w ochronę przed cyberatakami, jak i MŚP, w przypadku których świadomość zagrożeń oraz poziom zabezpieczeń są z reguły dużo niższe.
Percepcja przedsiębiorców dotycząca zaawansowania cyfrowego ich firm wyraźnie kontrastuje z rzeczywistą odpornością organizacji, a rozbieżności tę potwierdzają również wyniki raportu Mastercard Advisors „Stan cyfryzacji w Polsce: Głos małych przedsiębiorstw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)