Mazda: To najlepszy moment na wejście do gry z samochodem elektrycznym
Elektryfikacja silników jest nieunikniona. Jednak my nie chcemy nikogo wykluczać, tylko zapewnić możliwość poruszania się wszystkim grupom odbiorców. Dlatego oferujemy silnik elektryczny obok silników spalinowych – mówi Szymon Sołtysik, dyrektor działu PR, Mazda Motor Poland.
Jak dziś wygląda strategia japońskiego koncernu Mazda w zakresie elektromobilności?
Ktoś mógłby powiedzieć, że Mazda zaspała i wchodzi bardzo późno w prawdziwą, dorosłą elektromobilność. Pamiętajmy jednak, że pierwszy samochód elektryczny, Mazdę MX-30, wprowadzaliśmy na rynek w 2020 r., a teraz, pięć lat później, wchodzimy do gry z pierwszym dorosłym, prawdziwym i pełnowymiarowym samochodem elektrycznym, czyli Mazdą 6e.
Naszym zdaniem to idealny czas na wprowadzenie samochodu elektrycznego. Po pierwsze, rozwinęła się już mocno infrastruktura. Po drugie, zmieniła się świadomość użytkowników – są bardziej otwarci i gotowi. Po trzecie, technologia, którą możemy zaproponować, na tyle dojrzała, że rzeczywiście jesteśmy dzisiaj w stanie zaproponować samochód elektryczny, który w wielu scenariuszach – nie mówię, że we wszystkich – jest w stanie zastąpić tradycyjny samochód spalinowy.
Koncerny motoryzacyjne mają różne strategie działania. Niektóre stawiają na hybrydy, miękkie hybrydy, inne na elektryki. A co planuje reprezentowany przez pana producent samochodów na najbliższe lata?
Jesteśmy jednym z nielicznych koncernów, które mówiły, że silnik spalinowy ma przyszłość, podczas gdy inni mówili:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
