Polski Black Friday robi się coraz dłuższy
Handlowy festiwal obniżek w tym roku przypada 28 listopada, co nie powstrzymuje polskich sklepów przed promowaniem się tym hasłem już od wielu dni czy nawet tygodni. W efekcie natłoku przekazów promocyjnych konsumenci podchodzą do nich zdecydowanie bardziej sceptycznie.
– Są czujni i coraz bardziej doświadczeni. Nie dają się łatwo nabrać na marketingowe „pułapki promocyjne” – podkreśla Robert Biegaj z ShopFully.
Aż 71,9 proc. Polaków przyznaje, że zauważyło praktykę podnoszenia przez sklepy cen, aby podczas promocji obniżka wyglądała atrakcyjniej – wynika z badania UCE Research i ShopFully, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Podczas Black Friday obroty sklepów rosną dwukrotnie względem zwykłych dni listopada. —p.m.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
