AI będzie wspierać, a nie zastępować nauczycieli
Cyfrowa transformacja może realnie wzmocnić rolę nauczycieli. Zautomatyzowanie czynności administracyjnych pozwala nauczycielom na lepsze wykorzystanie czasu do inspirowania uczniów i budowania z nimi emocjonalnych więzi – mówi Ronit Levavi Morad, liderka zespołu Learning & Education w Google.
Często mówi pani o umiejętnościach związanych ze sztuczną inteligencją (AI) jako czymś, co powinien posiadać każdy uczeń, podobnie było w trakcie konferencji Research@. Jak to powinno wyglądać w praktyce, w klasie?
AI jest już integralną częścią większości narzędzi i usług, z których korzystamy na co dzień. Musimy wykształcić przyszłe pokolenia i wyposażyć je w niezbędne umiejętności oraz narzędzia cyfrowe. Musimy to zrobić, ponieważ AI jest ekspresem do przyszłości. To bardzo szybki pociąg, niczym japoński Shinkansen. Jeśli nie zapewnimy młodym ludziom w nim miejsca, mogą stracić swoją szansę na kształtowanie tej przyszłości. Kluczowe jest zrozumienie, że z tą potężną technologią musimy pracować w sposób wysoce odpowiedzialny, gdyż jej niewłaściwe wykorzystanie może prowadzić do poważnych nadużyć i błędów.
Na spotkaniach z nauczycielami i uczniami często obserwujemy, że początkowa wiedza na temat pochodzenia AI jest ograniczona. Podczas jednej z sesji testowych w ramach projektu AI Quests uczniowie powiedzieli mi wprost: „Teraz rozumiemy, że sztuczna inteligencja to tak naprawdę ludzie. To ludzie stoją za sztuczną inteligencją, prawda?”. Oczywiście, że tak. Byli zaskoczeni mechanizmami działania tej technologii. Naszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
