Preferencja podatkowa nie może zakłócać konkurencji
W latach 2017–2021 zwolnieniem z podatku od nieruchomości dla tzw. infrastruktury kolejowej nie można było objąć całego gruntu tylko dlatego, że na jego fragmencie znajdowały się elementy tej infrastruktury.
Tak wynika z poniedziałkowej uchwały poszerzonego składu Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA).
Uchwała zapadła na tle konkretnej sprawy dotyczącej nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2017 r., ale sam spór ma charakter historyczny. Sprowadzał się bowiem do zakresu zwolnienia dla tzw. infrastruktury kolejowej z art. 7 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w brzmieniu obowiązującym w latach 2017–2021
Konkretnie chodziło o to, czy zawarte w nim sformułowanie, zgodnie z którym zwalnia się od podatku od nieruchomości grunty, budynki i budowle wchodzące w skład infrastruktury kolejowej w rozumieniu przepisów o transporcie kolejowym, która jest udostępniana przewoźnikom kolejowym, dawało zwolnienie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)