Informacje
Informacje
Koncern Boeing Co. zapowiedział rezygnację z produkcji śmigłowców cywilnych i odstąpienie swych udziałów w spółce j. v. Bell-Boeing. Strategiczna decyzja wyjścia z rynku śmigłowców cywilnych pozwoli koncernowi skoncentrować się na maszynach wojskowych -- głosi komunikat Boeinga. Podjęto już negocjacje z kilkoma ewentualnymi kandydatami, które powinny zakończyć się umową za kilka tygodni. Według dziennika "La Tribune", który o tym podał, największe szanse ma Bell Textron, ale może to być też Sikorsky. W każdym razie Boeing zajmie się serwisem posprzedażnym śmigłowców, które sam wyprodukował i sprzedał. Jeśli chodzi o maszynę Bell Boeing 609 o ruchomych rotorach, to Boeing odstąpi swój udział w spółce partnerowi, czyli Bellowi od 1 marca. Wiceprezes Alan Mulally podkreślił, że wycofanie się ze spółki jest wyłącznie konsekwencją rezygnacji z działu śmigłowców komercyjnych. Dzięki temu koncern skupi się na swych najlepszych wyrobach wojskowych: V-22 Osprey (też o ruchomych rotorach) , Apache AH-64 DLongbow, Comanche RAH-66 i Chinook CH-47. Tymczasem rządowa inspekcja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta