To całkiem proste
System jakości z punktu widzenia praktyka
To całkiem proste
Jakość zarządzania oraz zarządzanie jakością to dziś modna tematyka.
Coraz głośniej o standardach gwarantujących jakość, potwierdzonych przez certyfikaty z rodziny ISO 9000. Słusznie zwraca się uwagę, że polskie firmy zorientowane na rynki Unii Europejskiej muszą aktywnie zabiegać o świadectwo ISO 9001 lub co najmniej ISO 9002, aby na tych rynkach przetrwać. Przedsiębiorstwa bez takich certyfikatów znajdą się po prostu za burtą. I to całkiem niedługo.
Pracuję w Warszawie od czternastu lat. Koncern, który tu reprezentuję, był jednym z pierwszych w świecie, który uzyskał certyfikat ISO 9001. Mam zatem możliwość spojrzenia na tematykę jakości niejako z dwóch perspektyw. Po pierwsze, z pozycji doświadczenia organizacji, która przed około dziesięciu laty, wychodząc z poważnych kłopotów i walcząc o ekonomiczne przetrwanie, podjęła restrukturyzację, ściśle związaną z wdrażaniem zasad jakości zarządzania. Jak się okazało, z dobrym skutkiem. Po drugie, wieloletnie obcowanie z polskim środowiskiem biznesowym pozwala mi konfrontować owo doświadczenie z krajowymi realiami, możliwościami i szansami.
Trwa ostra konkurencja o pozyskanie klientów. W tym współzawodnictwie minimum decydujące o przetrwaniu to jakość oferowanych towarów i usług. Zauważmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)