Niezadowoleni są gadatliwi
Niezadowoleni są gadatliwi
Rozmowa z Theo Dirksenem, szefem działu badań i rozwoju centrum komputerów osobistych firmy Hewlett-Packard w Grenoble
Jakość jest pojęciem przywoływanym nieustannie, nawet w ogłoszeniach prasowych mówi się o niej więcej niż powiedzmy -- o atrakcyjnej cenie.
Obietnice cenowe klient weryfikuje natychmiast, od razu dostrzega też atrakcyjność oferty, jeżeli rzeczywiście jest ona atrakcyjna. Z jakością jest inaczej -- trzeba czasu, a nierzadko i kilku przykrych doświadczeń, aby zrozumieć, że warto było zapłacić za jakość. Jednak wyrobienie zdania klienta co do jakości produktu niesie za sobą daleko idące konsekwencje; z badań rynku wynika, że skutki są wręcz bezlitosne dla niesolidnych lub pechowych wytwórców. Według statystyk awaria sprzętu powoduje, że aż dziewięciu spośród dziesięciu użytkowników nie wraca już do danej marki. Tymczasem zdobycie nowego klienta kosztuje pięć razy więcej, niż utrzymanie stałego. Zestawienie tych dwu informacji tłumaczy, dlaczego tak wielką wagę przywiązuje się do jakości w każdej firmie, która myśli o przyszłości. I nie chodzi tu o ogłoszenia prasowe, ale o żmudną codzienną działalność.
Pojęcie kontroli jakości produkcji nie jest pojęciem nowym, funkcjonuje właściwie "od zawsze".
Powiedziałbym więcej -- jest to już pojęcie całkowicie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)